ایا کودک من طبیعی است

آشنایی با مراحل تکاملی رشد در 

کودکان تا پایان سه سالگی 

آیا کودک من طبیعی است؟

یک سالگی

-        کودک می تواند هنگامی که روی شکم خوابیده سرش را  بلند کند. ( در حدود سه ماهگی)

-        کودک می تواند دو دستش را به هم نزدیک کند. ( در چهار ماهگی)

-        به پهلو می غلتد. ( در حدود ۵ ماهگی)

-        زمانی که در وضعیت نشسته قرار دارد، می تواند سر خود را در امتداد بدن نگه دارد. ( در حدود ۶ ماهگی)

-        می تواند به دو طرف بغلتد. ( در حدود ۷ ماهگی)

-        می تواند بدون کمک بنشیند. (در حدود ۸ ماهگی)

-        کودک می تواند بدون کمک و به تنهایی بیسکویت بخورد. ( در حدود ۸ ماهگی)

-        کودک می تواند شیئی را از یک دست خود به دست دیگر بدهد. (در ۸ ماهگی)

-        کودک می تواند از وضعیت خوابیده روی شکم، به وضعیت نشسته، تغییر حالت دهد. (در ۸ ماهگی)

-        کودک می تواند با کمک دیگران یا اشیاء ، بایستد. (در ۱۰ ماهگی)

-        کودک می تواند از حالت  نشسته به حالت ایستاده تغییر وضعیت بدهد. (در ۱۰ ماهگی)

دو سالگی

-         کودک می تواند روی پاهای خود بایستد ، راه برود و بدود .

-        کودک می تواند با کمک یک بند، اسباب بازی خود را بکشد.

-        کودک می تواند از کاناپه بالا برود و از پنجره به بیرون نگاه کند و دوباره به پایین بیاید.

-        می تواند از پله ها بالا برود ، در حالی که با دو پا روی هر پله می ایستد.

-        کودک می تواند با کمک شش قطعه مکعب برج بسازد.

-        کودک با کمک سه قطعه مکعب، قطار ساخته و وانمود می کند که آن را حرکت می دهد.

-        کودک می تواند یک تا چهار مهره ی بزرگ را بند کند.

-        راست دست بودن یا چپ دست بودن کودک مشخص می شود.

-        می تواند با همه ی انگشتانش مداد شمعی را در دست بگیرد.

-        کودک می تواند کشیدن دایره یا نقطه را از بزرگترها بیاموزد و تقلید کند.

-        کودک می تواند از روی خطوط موّرب یا افقی  کپی کند.

-        کودک می تواند با قاشق غذا بخورد.

-        کودک می تواند با کمک بزرگترها لباس بپوشد.

سه سالگی

-        کودک می تواند با دو پا بپرد. ( پرش جفت پا)

-        کودک می تواند با پا به یک توپ ثابت ضربه بزند.

-        کودک می تواند سه چرخه براند.

-        می تواند با استفاده از قیچی، شکل های کاغذی را ببرد.

-        می تواند پنج تا شش قطعه پازل را در کنار یکدیگر قرار دهد.

-        کودک می تواند با کمک سه انگشت خود، مداد شمعی را نگه دارد.

-        می تواند تصویر یک دایره را کپی کند و از روی آن بکشد.

-        می تواند با تقلید از بزرگترها، مربع بکشد.

-        می تواند تصویر یک انسانی را بـِکـِشد که سَر دارد.

-        کودک می تواند با قاشق و چنگال غذا بخورد. (البته ممکن است کمی از غذا را بریزد).

توجه:

- اگر کودک شما هیچ یک از این کارها را در سن مخصوص به آن انجام نمی دهد، جای نگرانی نیست. کودکان از راه های گوناگونی تکامل پیدا می کنند.

- اگر کودک شما تعدادی  از مهارت های مذکور را با دشواری انجام می دهد، بهتر است که با پزشک متخصص مشورت کنید.

`


اپراکسی

آسیب به جسم پینه‌ای، قطعه پیشانی یا قطعه آهیانه‌ای در مغز انسان نقایص گوناگونی به وجود می‌آورد که در مجموع به آنها کنش‌پریشی می‌گویند. این واژه در لغت به معنی فقدان عمل است، اما در حقیقت متفاوت از فلج یا ضعفی است که در اثر آسیب‌ به ساختارهای حرکتی، از قبیل شکنج پیش‌مرکزی، عقده‌های پایه، ساقه مغز یا نخاع شوکی ایجاد می‌شود. در واقع آپراکسی، اختلال حرکتی سطح پایین نبوده، بلکه مربوط به نقص مراحل تکوینی لازم برای حرکات آموخته‌شده و ماهرانه است. کنش‌پریشی، به ناتوانی در اجرای درست مهارت حرکتی آموخته‌شده اطلاق می‌شود. براساس پیچیدگی و ماهیت اعمال مورد نظر، کنش‌پریشی در چهار نوع اصلی دیده می‌شود:

 
 
نوع اول: کنش‌پریشی دست یا کنش‌پریشی حرکات اندام
  کنش‌پریشی دست، مشکلاتی است که به حرکات بازوها، دست‌ها و انگشتان مربوط می‌شود. این نوع کنش‌پریشی، با حرکت ‌بخش نادرست دست، حرکت نادرست بخش درست یا حرکات درست ولی در ترتیبی نادرست، مشخص می‌شود. افراد مبتلا به کنش‌پریشی دست، در اجرای حرکات بدون کلام(پانتومیم) با معظل بزرگی روبرو هستند. مثلا اگر از آنها بخواهیم که ادای مسواک زدن را درآورند، به جای آنکه تظاهر به داشتن یک مسواک در دست خود کنند، از انگشتان به جای مسواک استفاده می‌کنند. چنانچه از کسی که به این اختلال مبتلا است، بخواهیم که بدون حضور شیئی واقعی، در ذهن خود آن را مجسم کرده و به کار مبادرت ورزد، درجه دشواری این عمل برایش بسیار بالا خواهد بود. اما اگر از او بخواهیم رفتار فرد دیگری را بدون وجود شیئی واقعی تقلید کند، با مشکل کمتری روبرو بوده، گاهی اوقات می‌تواند با تقلید از دیگری تظاهر به انجام عملی کند. ساده‌ترین تکالیف، آنهایی هستند که مستلزم استفاده از اشیاء واقعی می‌باشند. برای مثال آزمایشگر می‌تواند کلیدی در اختیار بیمار قرار داده و از او بخواهد نحوه استفاده از آن را نشان دهد. چنانچه ضایعه مغزی مانع از آن شود که بیمار سخن آزمایشگر را بفهمد، به این ترتیب نخواهیم توانست با دستورات کلامی، توانایی بیمار را در انجام رفتارها بیازماییم. در این مورد آزمایشگر فقط می‌تواند توانایی بیمار را در تقلید حرکات یا استفاده از اشیاء واقعی، مورد ارزیابی قرار دهد. کنش‌پریشی دست ممکن است در اثر سه نوع ضایعه ایجاد شود:
 
الف. کنش‌پریشی کالوزال
  عبارتست از کنش‌پریشی دست چپ که در اثر آسیب به جسم پینه‌ای قدامی ایجاد می‌شود. شرح بیشتر این مطلب به این گونه است که وقتی فرد می‌شنود که از او می‌خواهند حرکتی را انجام دهد، معانی سخن به وسیله مدارهای موجود در نیمکره چپ خلفی(ناحیه ورنیکه)[4] تحلیل می‌شود. دستور عصبی برای انجام حرکت از طریق گروهی از آکسون‌ها به ناحیه پیش‌پیشانی انتقال می‌یابد. در آنجا دستور واصله آن دسته از مدارهای عصبی که حافظه حرکات را در خود دارند، فعال می‌سازد. این اطلاعات از راه جسم پینه‌ای، به قشر پیش‌پیشانی راست و از آنجا به شکنج پیش‌مرکزی راست انتقال می‌یابد. نورون‌های این ناحیه حرکات انفرادی را کنترل می‌کنند. آسیب به جسم پینه‌ای قدامی مانع از ارتباط نواحی پیش‌حرکتی راست و چپ می‌شود. این نواحی از جمله مناطق قشر ارتباطی حرکتی هستند که درست در ناحیه سری شکنج پیش‌مرکزی واقع شده‌اند. لذا بازوی راست قادر به انجام حرکت مورد نظر می‌باشد، ولی بازوی چپ از انجام آن کار عاجز است.
 
ب. کنش‌پریشی سمپاتیک
  این نوع کنش‌پریشی، در اثر آسیب به نیمکره چپ قدامی ایجاد و منجر به اختلاف حرکتی در بازو و دست راست می‌گردد(فلج کامل یا جزئی). مانند ضایعه کالوزال، این آسیب نیز منجر به کنش‌پریشی بازوی چپ می‌شود. از آن جهت سمپاتیک نامیده شده است که ازکارافتادگی دست چپ ظاهرا پاسخی سمپاتیک در برابر فلج دست راست به شمار می‌رود.
 
ج. کنش‌پریشی آهیانه‌ای چپ
   این نوع کنش‌پریشی، در اثر ضایعات وارد بر نیمکره خلفی ایجاد می‌گردد. این ضایعات هر دو دست را دربرمی‌گیرند. قطعه آهیانه‌ای خلفی مشتمل بر مناطقی از قشر ارتباطی است که از قشر ارتباطی حسی پیرامون قطعه‌های پس‌سری، گیجگاهی و آهیانه‌ای قدامی، اطلاعات دریافت می‌کنند. با بررسی اثرات ضایعات قطعه آهیانه‌ای در انسان‌ها و میمون‌ها، دانشمندان اظهار کردند که در این ناحیه اطلاعات حسی محیط پیرامون بازنمایی و محل قرار گرفتن اشیاء در محیط و نیز وضعیت اندام‌های مختلف بدن در ارتباط با آنها، ردیابی می‌شود. از آنجا که قطعه آهیانه‌ای راست برای ادراک سه‌بعدی از اهمیت فراوانی برخوردار است، اطلاعات مربوط به محل اشیایی که در اطراف فرد قرار دارند، احتمال از این ناحیه به دست می‌آید. بر طبق نظر مونت کاتسل و همکارانش، ناحیه آهیانه‌ای چپ به عنوان "مقر فرماندهی عملیات دست‌ها، بازوها و چشم‌ها در محیط اطراف" خدمت می‌کند. برای مثال وقتی از ما می‌خواهند که به طرف چیزی برویم، معنی این تقاضا به وسیله قشر ارتباطی  شنوایی نیمکره چپ رمزگشایی می‌شود و اطلاعات حاصل به قشر آهیانه‌ای چپ ارسال می‌گردد. مدارهای عصبی واقع در قشر ارتباطی آهیانه‌ای چپ با استفاده از اطلاعاتی که از قشر آهیانه‌ای ارتباطی راست درباره موقعیت فضایی شیئی دریافت می‌کنند، محل تقریبی دست شخص و شی مورد نظر ارزیابی نموده و اطلاعات مربوط به شروع و پایان حرکت در قشر پیش‌حرکتی چپ، هماهنگ می‌گردد. در آنجا، زنجیره انقباض‌های عضلانی که برای انجام حرکت لازم هستند، سازمان‌یافته، از طریق قشر حرکتی اولیه و پیوندهای آن با نخاع شوکی و سیستم‌های حرکتی زیرقشری، به اجرا درمی‌آیند.
 
 
نوع دوم: کنش‌پریشی ساختاری
  این نوع کنش‌پریشی، به دشواری در طراحی یا ساختن اشیاء اشاره دارد. کنش‌پریشی ساختاری توسط ضایعات وارد بر نیمکره راست و به‌ویژه قطعه آهیانه‌ای راست ایجاد می‌شود. افراد مبتلا به این اختلال غالبا در انجام حرکاتی که قبلا در آنها مهارت یافته‌اند، مشکلی ندارند. این اشخاص در استفاده صحیح از آنها، تظاهر به استفاده از آنها و یا تقلید نحوه استفاده از آنها با هیچ مشکلی روبرو نیستند. با این همه، در طراحی تصاویر شبیه‌سازی اشیاء با استفاده از قطعاتی مانند مکعب‌های خانه‌سازی، با مشکل روبرو می‌شوند. نخستین نقیصه‌ای که در کنش‌پریشی ساختاری آشکار می‌شود، ناتوانی در ادراک یا تصور روابط هندسی است. در اثر این عارضه، فرد قادر به کشیدن تصاویر نیست (مثلا تصویر یک مکعب) به این دلیل که فرد نمی‌تواند تصور درستی از خطوط و زوایای این مکعب داشته باشد، نه آنکه قادر به کنترل حرکات بازو و دست خود نباشد. صرفنظر از آنکه این افراد نمی‌توانند شکل اشیاء را به درستی ترسیم کنند، در انجام تکالیف دیگری هم که مستلزم ادراک فضایی است، مانند با چشم دنبال کردن یک نقشه با مشکل روبرو هستند.
 
 
نوع سوم: کنش‌پریشی دهانی یا کنش‌پریشی دهانی – صورتی
  به مشکلات همراه با حرکات عضلات مربوط به سخن گفتن اشاره دارد. ممکن است بسیاری از کودکان مبتلا به سندرم داون، دچار آپراکسی گفتار باشند. در این حالت شما می‌بینید که کودک به صورت ناخودآگاه کلمه‌ای را به خوبی می‌گوید ولی وقتی از او بخواهید که آن را بگوید، از بیان آن ناتوان است. این کنش‌پریشی را کنش‌پریشی گفتارمی‌گویند که به دو نوع اصلی اکتسابی و پیشرفته تقسیم می‌شود. آپراکسی گفتار اکتسابی، می‌تواند در هر سنی ایجاد شود که حتی در افراد بالغ هم می‌‌تواند بروز کند. این نوع کنش پریشی به دلیل ضربه به یکی از قسمت‌های مربوط به صحبت کردن یا فقدان و معیوبی توان تکلم مغز می‌باشد. این کنش‌پریشی اکتسابی هم می‌تواند به صورت نارسایی عضوی که نتیجه ضعف ماهیچه‌هاست باشد که به دلیل اختلال در سیستم عصبی ایجاد می‌شود. کنش‌پریشی گفتار پیشرفته‌(DAS) در کودکان و از زمان تولد به وجود می‌آید که این نوع کنش‌پریشی در پسرها بیشتر از دخترها رخ می‌دهد. کنش‌پریشی گفتار پیشرفته، با آنچه به عنوان تاخیر پیشرفته در گفتار شناخته می‌شود فرق دارد، به گونه‌ای که کودک یک روش نوعی از گفتار پیشرفته را دنبال می‌کند اما بسیار کندتر از حالت نرمال در درمان معمول نیاز به درمان‌های فشرده و مکرر است و حمایت و تشویق افراد خانواده و دوستان بسیار مهم است. استفاده از زبان رسمی اشاره یا یک دفترچه یادداشت مخصوص زبان همراه با تصویر یا لغات نوشته‌شده و تمرین تیکه‌های متضاد در ریتم گفتار طبیعی موثر است. گفتاردرمانی برای کودکان و افرادی که نمی‌توانند تمامی بیماری خود را بهبود بخشند، اغلب مفید است. البته با این وجود، یک درمان بسیار موثر ثابت نشده است.
 
 
نوع چهارم: کنش‌پریشی نوشتاری
  این نوع کنش‌پریشی، نوعی نقص در نوشتن می‌باشد.
 
 

روان شناسی و شخصیت شناسی رنگ چشم

روان شناسی‌ و شخصیت شناسی‌ رنگ چشم مشکی‌

 
چشم مشکی صاحبان چشمان مشکی انسان هایی رویایی هستند که در فضای شاعرانه ای زندگی می کنند و همچنین بسیار دست و دل باز هستند. بسیار سعی می کنند با هر چه دارند به دیگران کمک کنند .این افراد همچنین دارای خلق و خوی اجتماعی و احساسات ظریف هستند.

 روان شناسی‌ و شخصیت شناسی‌ رنگ چشم عسلی

چشم عسلی با وجود اینکه چشم عسلی ها انسان هایی خوش قلب هستند ولی با دیگران صریح نیستند. این افراد همیشه به دنبال دوست می گردند. چشم عسلی ها معمولا از کودکی روی پای خود بزرگ شده و د

  روان شناسی‌ و شخصیت شناسی‌ رنگ چشم خاکستری

چشم خاکستری صاحبان چشم های خاکستری دو دسته هستند ، یا از شخصیتی آرام و با اعتماد به نفس برخوردارند و یا شخصیتی عصبی و انقلابی دارند و همیشه به دنبال آرامش می گردند ولی در مجموع انسان هایی سرسخت و سنگین دل هستندوست ندارند به دیگران تکیه کنند  

 روان شناسی‌ و شخصیت شناسی‌ رنگ چشم قهوه ای

چشم قهوه ای چشم قهوه ای سنبل مهربانی و محبت است و هر چه تیره تر باشد مهر و محبت صاحبش بیشتر است. چشم قهوه ای ها بسیار خون سردند و هر چه را که می خواهند به راحتی تصاحب می کنند. چنین به نظر می رسد که این افراد معنای عصبانیت را نمی شناسند و از آرامشی تمام نشدنی بهره مندند.

 روان شناسی‌ و شخصیت شناسی‌ رنگ چشم آبی

چشم آبیدارندگان چشم های آبی دارای نگاهی عمیق بوده و شخصیتی حساس و شفاف دارند. این افراد به راحتی فکر و نظر خود را به دیگران تحمیل می کنند و به همین نسبت جرات و شجاعت ویژه ای هم به خرج می زنند. قابل توجه است که بیشتر چشم آبی ها طبیعت و احساساتی هنری و ملموس دارند.  

 روان شناسی‌ و شخصیت شناسی‌ رنگ چشم سبز

چشم سبزرنگ چشم سبز نشان دهنده آن است که صاحبان آن شخصیتی قوی و اراده ای بالا دارند. در تصمیم گیری ها، خیلی محکم عمل کرده و تا حدی خود رای و مغرور هستند.این افراد اعتماد به نفس بالایی دارند و در کمک به دیگران سعی می کنند تا آخرین توان خود را مصرف کنند.

تست شخصیت شناسی

  • تست شخصیت شناسی  
  • به این تست شک نکنید. این آخرین و استانداردترین تست شخصیت شناسى است که این روزها در اروپا بین روانشناسان در جریان است. پاسخهایش هم اصلاً کار دشوارى نیست. کافى است کمى به خودتان رجوع کنید. یک کاغذ و قلم هم کنار دستتان باشد و جوابی را که انتخاب می کنید یادداشت کنید که بتوانید امتیازهایى که گرفته اید جمع بزنید. حاضرید؟ پس شروع کنید:  
  •   1) چه موقع از روز بهترین و آرام ترین احساس را دارید؟

     الف _ صبح،

    ب- عصر و غروب،

    ج _ شب

     

    ۲) معمولاً چگونه راه مى روید؟

     الف _ نسبتاً سریع، با قدم هاى بلند،

    ب- نسبتاً سریع، با قدمهاى کوتاه ولى تند و پشت سر هم،

    ج _ آهسته تر، با سرى صاف روبرو،

    د _ آهسته و سربه زیر،

     ه- - خیلى آهسته 

  • ۳) وقتى با دیگران صحبت مى کنید؛

     الف _ مى ایستید و دست به سینه حرف مى زنید،

    ب- دستها را در هم قلاب مى کنید،

    ج _ یک یا هر دو دست را در پهلو مى گذارید،

    د _ دست به شخصى که با او صحبت مى کنید، مى زنید،

    ه- با گوش خود بازى مى کنید، به چانه تان دست مى زنید یا موهایتان را صاف میکنید

     

    ۴) وقتى آرام هستید، چگونه مى نشینید؟

     الف _ زانوها خم و پاها تقریباً کنار هم،

    ب- چهارزانو،

    ج _ پاى صاف و دراز به بیرون،

    د _ یک پا زیر دیگرى خم

     

    ۵) وقتى چیزى واقعاً براى شما جالب است، چگونه واکنش نشان مى دهید؟

     الف _ خنده اى بلند که نشان دهد چقدر موضوع جالب بوده،

    ب _ خنده، اما نه بلند،

    ج _ با پوزخند کوچک،

    د _ لبخند بزرگ،

    ه_ لبخند کوچک

     

    ۶) وقتى وارد یک میهمانى یا جمع مى شوید؛

     الف _ با صداى بلند سلام و حرکتى که همه متوجه شما شوند، وارد مى شوید

    ب _ با صداى آرامتر سلام مى کنید و سریع به دنبال شخصى که مى شناسید، مى گردید

    ج _ در حد امکان آرام وارد مى شوید، سعى مى کنید به نظر سایرین نیایید

     

    ۷) سخت مشغول کارى هستید، بر آن تمرکز دارید، اما ناگهان دلیلى یا شخصى آن را قطع مى کند؛

     الف _ از وقفه ایجاد شده راضى هستید و از آن استقبال مى کنید

    ب _ بسختى ناراحت مى شوید

    ج _ حالتى بینابین این ۲ حالت ایجاد مى شود

     

    ۸) کدامیک از مجموعه رنگ هاى زیر را بیشتر دوست دارید؟

     الف- قرمز یا نارنجى

    ب- سیاه

    ج- زرد یا آبى کمرنگ

    د- سبز

    ه- آبى تیره یا ارغوانى

    و- سفید

    ز- قهوه اى، خاکسترى، بنفش

     

    ۹) وقتى در رختخواب هستید (در شب) در آخرین لحظات پیش از خواب، در چه حالتى دراز مى کشید؟

     الف- به پشت

    ب- روى شکم (دمر)

    ج- به پهلو و کمى خم و دایره اى

    د- سر بر روى یک دست

    ه- سر زیر پتو یا ملافه...

     

    ۱۰) آیا شما غالباً خواب مى بینید که:

     الف- از جایى مى افتید.

    ب- مشغول جنگ و دعوا هستید.

    ج- به دنبال کسى یا چیزى هستید.

    د- پرواز مى کنید یا در آب غوطه ورید.

    ه- اصلاً خواب نمى بینید.

    و- معمولاً خواب هاى خوش مى بینید

     

    امتیازات

     سؤال اول: الف(۲ امتیاز)، ب (۴ امتیاز)، ج (۶ امتیاز)

     سؤال دوم: الف (۶امتیاز)، ب (۴ امتیاز)، ج (۷ امتیاز)، د (۲ امتیاز)، ه (۱ امتیاز)

     سؤال سوم: الف (۴ امتیاز)، ب (۲ امتیاز)، ج (۵ امتیاز)، د (۷ امتیاز)، ه (۶ امتیاز)

     سؤال چهارم: الف (۴ امتیاز)، ب (۶ امتیاز)، ج (۲ امتیاز)، د (۱ امتیاز)

     سؤال پنجم: الف (۶ امتیاز)، ب (۴ امتیاز)، ج (۳ امتیاز)، د (۵ امتیاز)، ه (۲ ا متیاز)

     سؤال ششم: الف (۶ امتیاز)، ب (۴ امتیاز)، ج (۲ امتیاز)

     سؤال هفتم: الف (۶ امتیاز)، ب (۲ امتیاز)، ج (۴ امتیاز)

     سؤال هشتم: الف (۶ امتیاز)، ب (۷ امتیاز)، ج (۵امتیاز)، د (۴ امتیاز)، ه (۳ امتیاز) و (۲ امتیاز)، ز (۱ امتیاز)

     سؤال نهم: الف (۷ امتیاز)، ب (۶ امتیاز)، ج (۴ امتیاز)، د (۲ امتیاز)، ه (۱ امتیاز)

     سؤال دهم: الف (۴ امتیاز)، ب (۲ امتیاز)، ج (۳ امتیاز)، د (۵ امتیاز)، ه (۶ امتیاز)، و (۱ امتیاز)

     خب، امتیازهایتان را جمع زدید. عدد به دست آمده را با جدول مقابل مقایسه کنید و شخصیت خودتان را بشناسید.

     نتیجه گیرى

     

    * اگر امتیاز شما بالاى ۶۰ است: دیگران در ارتباط و رفتار با شما شدیداً مراقب و هوشیار هستند آنها شما را مغرور، خودمحور و بى نهایت سلطه جو مى دانند، گرچه شما را تحسین مى کنند و به ظاهر مى گویند«کاش من جاى تو بودم!!» اما معمولاً به شما اعتماد ندارند و نسبت به ایجاد رابطه اى عمیق و دوستانه بى میل و فرارى هستند.

     

    * اگر از ۵۱ تا ۶۰ امتیاز دارید: بدانید دوستان شما را تحریک پذیر مى دانند، بدون فکر عمل مى کنیدو سریع از موضوعات ناخوشایند برآشفته مى شوید ، علاقه مند به رهبرى جمع و تصمیم گیریهاى سریع دارید (هرچند اغلب درست از کار درنمى آیند!) دیگران شما را جسور و اهل مخاطره مى دانند. کسى که همه چیز را تجربه و امتحان مى کند، از ماجراجویى لذت مى برد و در مجموع به دلیل ایجاد شرایط و بستر

    هیجانات توسط شما، از همراهى تان لذت مى برند.

     

    * اگر از ۴۱ تا ۵۰ امتیاز به دست آوردید: به خود امیدوار باشید ، دیگران شما را بانشاط، سرزنده، سرگرم کننده و جالب و جذاب مى بینند. شما دائماً مرکز توجه جمع هستید و از تعادل رفتارى خوبى بهره مند هستید. فردى مهربان، ملاحظه کار و فهمیده به نظر مى رسید. قادر هستید به موقع باعث شادى و خوشى دوستانتان شوید و اسباب هلهله و خنده آنها را فراهم کنید و در همان شرایط و در صورت لزوم بهترین کمک بر اعضاى گروه هستید.

     

    * اگر ۳۱ تا ۴۰ امتیاز نصیب شما شد: بدانید در نظر سایرین معقول، هوشیار، دقیق ، ملاحظه کار و اهل عمل هستید. همه مى دانند شما باهوش و با استعداد هستید اما مهمتر از همه فروتن و متواضع هستید. به سرعت و سادگى با دیگران باب دوستى را باز نمى کنید. اما اگر با کسى دوست شوید صادق، باوفا و وظیفه شناس هستید. اما انتظار بازگشت این صداقت و صمیمیت از طرف دوستانتان را دارید گرچه سخت دوست مى شوید اما سخت تر دوستى ها را رها مى کنید.

     

    * از ۲۱ تا ۳۰ امتیاز : در نظر سایرین فردى زحمت کش هستید اما متأسفانه گاهى اوقات ایرادگیر هستید. شما بسیار بسیار محتاط و بى نهایت ملاحظه کار به نظر مى رسید. زحمتکشى که در کمال آرامش و با صرف زمان زیاد در جمع بار دیگران را بردوش مى کشد و بدون فکر و براساس تحریک لحظه اى و آنى هرگز نظر نمى دهد. دیگران مى دانند شما همیشه تمام جوانب کارها را مى سنجید و سپس تصمیم مى گیرید.

     

    * و اگر کمتر از ۲۱ امتیاز داشتید: دیگران شما را خجالتى، عصبى و آدمى شکاک و دودل مى دانند شخصى که همیشه سایرین به عوض او فکر مى کنند، برایش تصمیم مى گیرند و از او مراقبت مى کنند. کسى که اصلاً تمایل به درگیرشدن در کارهاى گروهى و ارتباط با افراد دیگر را ندارد

    تا کنون این بخش از سایت بار اجرا شده است. 
  •  
  •  
  •  
  •  

  • این تست فقط 3 پرسش دارد و جواب ها شما را شگفت زده خواهند کرد.

    جواب ها را نخوانید زیرا مغز مانند چتر نجات عمل میکند، وقتی که باز است بهتر کار میکند.

    اگر به جواب ها نگاه کنید نتیجه درستی نخواهید گرفت.

    یک قلم و کاغذ بردارید و به سوالها پاسخ دهید.

    این یک تست صادقانه است که اطلاعات زیادی از خودتان به شما می دهد.

    حالا شروع کنید.....!!!


    1- نام های این حیوانات را به ترتیب علاقه خود قراردهید:

    گاو

    ببر

    گوسفند

    اسب

    خوک


    2-یک کلمه برای توصیف اسامی زیر بنویسید:

    سگ

    گربه

    موش صحرایی

    قهوه

    دریا



    3- به کسانی فکر کنید (کسانی که شما را بشناسند و برای شما مهم باشند) و آن ها را به رنگ های زیر ربط دهید ( افراد تکراری نباشند. برای هر رنگ، نام یک فرد).

    زرد

    نارنجی

    قرمز

    سفید

    سبز

    توجه: جواب های شما باید دقیقاً همانی باشند که مطلوب شماست.
    حالا تعابیر و تفاسیر جواب هایتان را بخوانید. 
    1-

    گاو یعنی "کار."

    ببر یعنی "غرور و فخر."

    گوسفند یعنی "عشق."

    اسب یعنی "خانواده."

    خوک یعنی "پول."


    2-
    توصیف شما از سگ، "شخصیت شماست."

    توصیف شما از گربه، "شخصیت شریک زندگی تان است."

    توصیف شما از موش صحرایی، "شخصیت دشمن شماست."

    توصیف شما از قهوه، "تعبیر شما از رابطه زناشویی است."

    توصیف شما از دریا، "زندگی خود شماست."


    3-
    زرد : "کسی که هیچ وقت فراموشش نخواهید کرد."

    نارنجی : "کسی که به نظر شما دوست واقعیتان است."

    قرمز : "کسی که شما به او عشق می ورزید."

    سفید : "جفت روح شما."

    سبز : "کسی که تا آخر عمرتان او را به خاطر خواهید داشت."